Tuesday, March 23, 2010

(wittgenstein)

244. If someone says "I have a body", he can be asked "Who is speaking here with this mouth?"

(Ludwig Wittgenstein)

cand am citit remarca asta, mi-am amintit de unul dintre pasajele mele favorite din jean-luc nancy. nancy vorbeste la un moment dat de 'ontologia corpurilor' - spune ca noi suntem, in primul rand, corpuri - corpurilor le e specific sa ocupe o anumita pozitie, sa se atinga unul de celalalt, sa se atinga pe sine etc. - si ca singurul lucru incorporal de pe lumea asta e limbajul. functia de baza a limbajului, dupa nancy, e cea de a expune lumea corpurilor asa cum e. daca inteleg eu bine, de a construi un sens - iar sensul e construit atunci cand impartasesti aceasta 'lume a corpurilor' cu un alt corp, dotat si el cu posibilitatea limbajului. sensul e construit atunci cand i te adresezi cuiva.

0 comments:

Post a Comment