Wednesday, September 16, 2009

(teaching report 3)

am avut azi o ora la jurnalisti - am vb despre relevanta si irelevanta in contextul argumentarii, sofismele de irelevanta (ignoratio elenchi, irelevanta generala, irelevanta locala, red herring).

una dintre tipele care se implica cel m mult in ceea ce facem noi acolo m-a intrebat, la sf de ora, ceva de genul: 'dom' profesor, am senzatia ca ceea ce faceti dvs la ora depinde f mult de noi. si, in contextul discutiei noastre despre irelevanta, am senzatia ca dvs treceti de la subiect la subiect in dependenta de reactia noastra, spre deosebire de alti profi, care au ei un program stabilit'. la care am inceput sa-i spun cum incerc eu sa fac conexiuni intre teoria pe care o prezint si experientele lor, si cum incerc s-o reformulez in functie de experientele lor :) si ma bucur taretaretare ca s-a prins de strategia mea si ca am inceput sa jucam pe fata :)

2 comments:

ion buzu said...

imi place tehnica ta de predare, bazata pe dialogul cu studentii. adica profesorul nu tine un monolog, adresat la un moment dat nimanui. dar, as avea citeva sugestii:
1. as pune accentul pe intrebarile de la care sa nu astepti raspunsuri imediat, un fel de intrebari socratice care sa-i determine pe studenti sa se interogheze ei insisi, sa speculeze pe seama intrabarii, nu doar sa raspunda, altfel, vor participa doar cei din primele rinduri si cei indrazneti.
2. e f. bine sa vii cu chestii noi si uimitoare, sa incerci sa eviti ca la finalul orei sa ajungem la ceea ce e evident. studentul ar trebui sa aiba acea stare de "aha, uite nu stiam asta", altfel risca sa nu accepte ceva diferit. chestia cu red herrigan e super.
oricum, mi-a placut enorm. din toti cu care am facut ore, tu si alexandru lupusor ati fost cei mai tari. imi pare rau ca nu pot participa la seminar:(
ion.

khora said...

buna :)

uite, mi-ar placea si mie sa merg pe chestii socratice (asta am incercat sa fac cu psihologii), dar aici am efectiv de transmis o teorie. si cred ca e m ok sa-mi bazez teoria pe experienta celor cu care comunic, sa existe o anumita suprapunere intre exp. lor si teoria pe care incercam s-o reconstruim la curs. daca as merge socratic, as risca sa mergem destul de des in directii irelevante sau sa dam de o pista moarta, care sa ne ocupe prea mult timp. asta as putea incerca la seminarii, dar la curs e m greu de facut.

ref. la punctul 2 - ceea ce e evident e f bun pt concluzii :) dar da, e f important sa fie si lucruri noi, dar reformulate astfel incat ele sa fie acceptabile pt ascultatori - cumva traduse in limbajul lor, pe care il inteleg atunci cand ii intreb si ei imi raspund si stiu pe ce sa ma bazez.

altfel, multumesc taretare mult pt aprecieri :)

Post a Comment